531 096 145

Po co nam fanpage na Facebooku?Dziś poruszymy temat prowadzenia firmowego fanpage’a na Facebooku – dlaczego warto to robić i jak robić to dobrze.

Wiele firm bagatelizuje ten temat i mówi, że nie potrzebuje fanpage’a, ponieważ wystarcza im strona internetowa. Zastanówmy się – jak często publikujemy wpisy na stronie internetowej, a jak często działamy na naszym fanpage’u? Jeżeli fanpage jest dobrze prowadzony i nie reklamujemy się na nim, to mamy jakieś zasięgi – mocno ucięte, czego doświadczyliśmy na własnej skórze, ale jednak zasięgi. Prawda jest taka, że idą one w dół i będą szły jeszcze bardziej, ale fanpage jest jedyną stroną, którą możemy reklamować na Facebooku, ponieważ nie możemy reklamować ani konta prywatnego, ani ustawiać reklam na grupach.

Po co nam fanpage?

Często przeglądamy różne fanpage’e oraz konta na Instagramie i zastanawiamy się nad jednym – dlaczego tak wielu właścicieli szkół językowych nie wykorzystuje tego potencjału? Nawet teraz, jeżeli zajrzycie w zasięgi swoich postów, zobaczycie, że widzi je 200-300 osób – niektórzy powiedzą, że to mało, ale to nadal jest 200-300 potencjalnych kursantów. Warto pamiętać, że odbiorcy postów wypuszczonych np. o godzinie 8:00 i godzinie 10:00 będą zupełnie inni. I nawet jeśli i tu, i tu pojawi się 200-300 osób, to będą to zupełnie inne osoby. Facebook działa bowiem w ten sposób, że nie pokazuje naszych postów cały czas tym samym osobom. Kieruje je do różnych grup osób i sprawdza ich reakcje. 

W przypadku słabych postów typu: “Hej, mam wolne miejsca w grupach, zapraszam!” – reakcji zazwyczaj nie ma wcale, poza polubieniami od naszej rodziny i znajomych, warto więc wiedzieć, że Facebook potrafi rozpoznać, kto jest naszym przyjacielem, kto członkiem rodziny, a kto współpracownikiem.

Co robić, aby fanpage był miejscem na poszukiwanie kursantów?

Liczy się przede wszystkim content. W chwili obecnej ok. 90% badanych scrolluje Facebooka na telefonach, dlatego też mamy poniżej dwóch sekund, aby zainteresować ich swoim postem. Odradzamy więc wrzucanie banałów, jak np. zdjęcie dziecka w okularach z informacją o zapisach na nowy rok szkolny. Naszym zadaniem jest przyciągnięcie i zostawienie kogoś na dłużej, bo wtedy Facebook wie, że warto puścić to dalej, do większego grona odbiorców. Jeżeli post będzie się “klikał”, a ludzie będą pod spodem zostawiać komentarze, polubienia i serduszka czy udostępniać ten post dalej, to wówczas Facebook uzna, że jest on wartościowy i trzeba go puścić dalej.

Jeżeli podchodzisz poważnie do promowania swojej szkoły w mediach społecznościowych, a wierzymy, że tak właśnie jest, to:

  1. Dbaj o wizerunek firmy, nie wrzucaj bezwartościowych postów.
  2. Pamiętaj o spójności wizerunku marki.
  3. Edukuj, dziel się wiedzą i doświadczeniem. 
  4. Dopasuj treści do Twojej grupy odbiorców. 
  5. Nie spamuj ofertami.
  6. Pisz ciekawe opisy do fotorelacji.
  7. Pamiętaj o systematyczności.
  8. Media społecznościowe, to relacje  – dbaj o nie 
  9. Pamiętaj, że każdy post powinien mieć cel 
  10. Twórz ciekawe grafiki 

 Wiele firm, również edukacyjnych promuje swoje kursy i warsztaty właśnie w mediach społecznościowych, Ty również możesz powiększać swoją liczbę kursantów dzięki działanim na Facebooku.

 Chcesz się zacząć szkolić się w działaniach promujących Twoją Firmę na Facebooku w oparciu o case study i przykłady właśnie z branży edukacyjnej?

 Jeżeli tak, to zapraszamy Cię do udziału w naszych kursów online „Marketing w szkole”, „Reklama na Facebooku” oraz do przeczytania naszego eBooka „Fanpage Firmy Edukacyjnej – jak go prowadzić”